Brigitte underviser i Iyengar Yoga som er en stil som alle kan praktisere. Denne sikre metoden for å øve yoga kan tilpasses til utøverens behov og evne - slik at det blir svært dynamisk arbeid gjennom en mer ettertenksom praksis. Det er yoga for hele kroppen med ulike programmer og med forskjellig fokus hver uke.

Vi tilpasser stillingene til deg (ved f.eks. skader, utmattelse, menstruasjon, gravid osv.) Ta kontakt om du ønsker.

Vi kommer til å komme innom solhilsen, stående stillinger, fremoverbøyninger, bakoverbøyninger, opp-ned-stillinger, ryggvridninger, styrke av mage og rygg og avspenningsstillinger. I bunn og grunn ønsker vi å skape mer rom/plass i kroppen, og gjøre dette på en måte slik at vi unngår skader. 

I tillegg til fysiske stillinger (asanas) vil du også lære  pusteteknikk og andre pusteøvelser (pranayama), og vi avslutter hver time med avspenning/meditasjon. 

Du vil få en bedre forståelse av hva yoga er, og få en følelse av hvordan du kan bruke yoga til å oppnå en sunnere og sterkere kropp, få bedre kontakt med pusten, roe tankene og oppnå et klarere sinn.  

yoga for stive - tirsdager kl.19.15-20.30

For deg som er nybegynner eller litt øvet og føler for stiv for yoga eller trenge en rolig of grunnleggende yogatime. Elevene introduserers for de mest grunnleggende teknikkene og stillinge innenfor yoga. I tillegg til asana vil du også lære  pusteteknikk (pranayama), og vi avslutter hver time med avspenning/meditasjon.

yoga 1-2 (blandet nivå)- torsdager kl.17.30-19.00

Disse klassene gir et blandet nivå og er for deg som er litt øvet , eller nybegynner som føler seg fysisk trygge. En klasse med jevn undervisning og balanse mellom styrke og avslapning.

I tillegg til fysiske stillinger (asanas) vil du også lære  pusteteknikk (pranayama) og vi avslutter hver time med avspenning/meditasjon. 

yoga 2 - onsdager kl.19.30-21.00

Denne klassen er egnet for deg som har noen erfaring med yoga og ønsker å utvikle din praksis videre. Klassen vil fokusere på å bygge utholdenhet, styrke og fleksibilitet. Dette kurset er for deg som ønsker en sterkere praksis. I tillegg til fysiske stillinger (asanas) vil du også lære  pusteteknikk (pranayama) og vi avslutter hver time med avspenning/meditasjon. 

Vi ønsker at du gjennom praksisen får en mer harmonisk og sterkere kropp, ballansert pust og energi og bedre sinnstemning.

Kontakt gjerne Brigitte om du har spørsmål på brigitte@grimstadyoga.no eller på telefon 4768 6991