Yoga kan forbedre livskvalitet til mennesker i alle aldre på en rekke måter. Mange av fordelene er ikke forskjellige for seniors. Når vi blir eldre, har musklene en tendens til å stive, leddene våre mister fleksibilitet og vi blir mer utsatt for kroniske problemer som osteoporose, leddgikt og hjertesykdom. 

Yoga kan bidra til å redusere effektene av aldringsprosessen ved å opprettholde muskelmykhet og fleksibilitet, holde sinnet klart og våken, oppmuntre til avslapning samtidig med å styrke muskler og ledd. En flersidig tilnærming kan stimulere kropp, sinn og ånd til å forbli sunn og sterk samtidig som effekten av mange aldersrelaterte problemer reduseres.

Ved å praktisere yoga gjevnlig vil du kunne oppnå: 

  • en sterkere og mer fleksibel kropp, men også sinn
  • bedre balanse
  • bedre kroppsholdning
  • en sterkere og mer fleksibel ryggrad - motvirker vondter i ryggen
  • bedre blodsirkulasjon
  • bedre drenerte lymfer og bedre immunforsvar
  • senket blodtrykk
  • redusert stress
  • bedre konsentrasjon
  • økt selvtillitt
  • bedre pusteteknikk - dypere pust i hverdagen
  • bedre fordøyelse
  • bedre søvn
  • en sunnere livsstil
  • et gladere deg

Dette semesteret har vi ikke en Senior Yoga time, men Yoga Rolig timen på tirsdager kl10.00 passer for senior ettersom den er rolig og tilpasset deltakerne.  

Velkommen skal du være!