20170709_1301171.jpg

Ryggrad, nakke og skuldre - onsdager 17.45-19.00 - Lærer: brigitte

Mange i dag sliter med vondt i ryggen. På grunn av livsstilen våres så sitter vi mye stille foran pc, kjører bil, sofasitting m.m. Mange av oss har også mye stress i hverdagen og glemmer at vi trenger å ta tid til oss selv, puste og slappe av, men også styrke og åpne kroppen. 

I dette kurset ønsker jeg å ha fokus på ryggraden din. Vi vil styrke musklene som støtter opp rundt ryggraden din. Vi vil også bevege ryggraden i alle mulige retninger: fremover, bakover, sideveis og ryggradsvridning. Dette hjelper deg slik at ryggraden din blir mer fleksibel, nervene dine vil fungere bedre, og kanskje du vil føle deg mer åpen og ledig i kroppen. 

Stresset og bekymringene vi møter i hverdagen vår setter seg ofte i nakke og skuldreområdet. Det er derfor viktig at vi får åpnet opp i dette området ved hjelp av sakte bevegelser med pust, slik at musklene kan slappe av og energien kan flyte bedre her. 

Vi vil også fokusere på pust gjennom dette kurset. Pusten er så viktig for at vi skal kunne gi slipp og slappe av og bli mer tilstede i kroppen og livene våres. 

Avspenning vil også ha et sentralt fokus, og vi vil alltid avslutte med en god, velfortjent avspenning. 

Om du har ryggproblemer, så må du snakke med meg om dette på forhånd, slik at vi sammen kan finne ut hva som vil passe deg av øvelser. 

Velkommen skal du være:) For mer info om timeplanen for høsten og påmelding KLIKK HER NÅ


You cannot do yoga. Yoga is your natural state. What you can do are yoga exercises, which may reveal to you where you are resisting your natural state.
— Sharon Gannon